Z histórie vieme, že Sovietsky zväz mal na západ a jeho vymoženosti istý názor. V podstate taký, že všetko západné je zlé. Ale jedna americká firma však dostala úplnou náhodou možnosť dovážať svoj tovar na územie sovietskeho zväzu. Áno, pochopili ste správne, je to Pepsi.
Legenda hovorí, že Nikita Sergejevič Chruščov počas návštevy vtedy viceprezidenta Richarda Nixona na výstave v Moskve, sa dostal do sporu o komunizme a kapitalizme. Vtedy pribehol jeden z vystavovateľov a konkrétne predstaviteľ Pepsi, ktorý dal Chruščovovi ochutnať tento nápoj. Ten vraj Chruščovovi tak zachutil, že Sovietsky zväz sa dohodol o dodávke tohto sladkého nápoja do sovietskej ríše.
Najväčší problém bol s menou, keďže sovietský rubeľ nemal v západnom svete žiadnu hodnotu.Preto sa Rusi rozhodli platiť univerzálnou menou – vodkou. Stoličnaya za kolu. Tento bartrový obchod pokračoval roky a raz počas osemdesiatych rokov zaplatil zväz starými bojovými loďami, ponorkami a frigatami, čo na istý moment spravilo z americkej spoločnosti šiestu najväčšiu armádu sveta. Tento obchod v hodnote troch miliárd dolárov iba ukazuje ako mali Sovieti radi sladký nápoj bez ktorého si asi ani nevieme predstaviť život.
Pepsi potom predala túto ozbrojenú flotilu švédskej armáde na súčiastky. A potom sa rozpadol sovietsky zväz, ale to bolo len a len dobré. Pretože mala táto spoločnosť v krajinách bývalého režimu takú reputáciu, tak je doteraz populárnejšia ako jej najväčší konkurent – Coca Cola. Aj tento príklad ukazuje, že niekedy je dobré investovať do niečoho, čo vám možno neprinesie tak veľa peňazí, ale po čase sa ukáže, že v konečnom dôsledku je to investícia do budúcna.
Takže až si najbližšie otvoríte plechovku tejto limonády, tak nezabúdajte, že pijete aj kus vojenskej histórie. Našťastie však kvôli tomu neboli vedené žiadne obrovské vojny.