Online v živote

Pred pár rokmi bolo nenormálnou tragédiou, keď sa niekde v tlači alebo v médiách objavil výraz český alebo nedajbože maďarský !
 Bolo to teda kriku!
 Kde sú teraz tí istí krikľúni ?

notebook

 Prečo nekričia , že máme čoraz viac anglických výrazov v našej reči ?
V jazykovednom okienku som počula, že náš jazyk sa vyvíja a preto sú tieto výrazy prípustné. Ale začal sa vyvíjať iba teraz ? Počas predošlej doby spoločného štátu s Čechmi  sa nevyvíjal? Za čias maďarizácie sa nevyvíjal?
Slová české a maďarské prípadne nemecké sme s veľkým krikom vyhnali z nášho krásneho slovenského jazyka .Poďme tak urobiť aj s nepotrebnými anglickými výrazmi, ktoré majú v našom jazyku odpovedajúci výraz. Nenechajme si deformovať jazyk.

Nech nie je všetko iba OK, nech sa rozprávame nie chatujeme, nech nie všetko online- ale jednoducho zapnuté či pripojené.
 Nie sme už závislí na tých moderných technológiách ? Vieme spolu aj komunikovať?
Vieme sa stretnúť? Vieme ísť spolu len tak  do mesta, do prírody?
Áno doba sa zmenila – v mnohom pokročila. Nezabudli sme ale žiť?
Otvoríme oči- prvý pohľad patrí mobilu – neutieklo nám niečo podstatnejšie? Zaujímavejšie?

Aj zamestnávatelia tlačia zamestnancov do stavu, aby boli stále k dispozícii, stále pripojení, stále online.
Online  sa vkradlo do jazyka, do domov, do zamestnaní a nevieme ho odtiaľ dostať preč.
Máme pocit, že o niečo zásadné prídeme, keď chvíľku nesledujeme informácie z mobilu. Veríme všetkým hlúpostiam, ktoré sa k nám dostanú. Čo je ešte horšie – šírime ich ďalej. Vymývame ľuďom mozgy. Tvoríme generáciu, ktorej najväčším emocionálnym zážitkom je sledovať televízne programy typu Farma, Partička a podobné. Najhoršie na tom je, že mnohí ani nechápu prečo je sledovanie relácií tejto úrovne také strašné !

eshop

Iste – nie všetko čo sa na televíznej obrazovke objaví- má túto úroveň. Našťastie! Ešte zaznieva aj krásna slovenčina, nedeformovaná v podaní hercov aj moderátorov. Nejedná sa len o starších hercov a moderátorov, ale aj mnohí mladí majú nádhernú kultúru slovného prejavu. Týchto nechajme v režime online – tých ostatných dajme do offline. Urobme to teraz, kým si ešte môžeme vyberať. Aby aj majitelia televízii cítili, že je tu dopyt po kvalite.