Čo by ste mali vedieť o depresii v tehotenstve

Jedna z mamičiek, ktorá si taktiež prešla počas svojho tehotenstva depresiami, spočiatku predpokladala, že ide len o dočasné obdobie v tehotenstve a čoskoro úzkosť prejde. Po oslovení svojej pôrodnej asistentky a tímu pre duševné zdravie si uvedomila, že potrebuje dodatočnú pomoc. Zo svojej skúsenosti ponúka niekoľko rád, ktorými by ste sa mali počas zlých psychických chvíľ v tehotenstve riadiť.

těhotenství
 
1. Neizolujte sa

Depresia môže prísť z mnohých vecí. Na začiatku tehotenstva sa budete pravdepodobne cítiť fyzicky chorá a unavená. Môžete spozorovať nové obavy týkajúce sa materstva, finančného stavu a vášho vzťahu. Mnoho žien sa izoluje od týchto problémov a u mnohých je izolácia práve zdrojom depresie. Rozprávajte o svojich pocitoch a problémoch so svojimi najbližšími. Dôležitý je totiž pocit, že v tom nie ste sama.
 
2. Buďte ,maximálne úprimné k svojmu lekárovi

Jedna z najlepších vecí, ktorú sa odporúča aplikovať, je prinútiť sa, aby ste bola úprimná voči svojmu lekárovi, prípadne k svojej pôrodnej asistentke. Na začiatku môžete byť nervózna z toho, že ak by ste odhalila niečo o svojom duševnom zdraví alebo o niektorej z  myšlienok, povedali by vám, že nebudete dobrou matkou. Samozrejme, že to sa nestane, nikto totiž nechce, aby ste zlyhali.

3. Nečakajte len na to, kedy sama pominie

Existuje mnoho príznakov v tehotenstve, ktoré sa pravidelne objavujú a opäť a samé aj odchádzajú. Príkladom je ranná nevoľnosť . Depresia však nemusí pominúť  po prvom či treťom trimestri, môže pretrvávať týždne a mesiace. Snažte sa ju riešiť už v zárodku a nečakajte, že odíde sama bez akejkoľvek pomoci.

botičky
 
4. Nie ste zlá matka
 
Neporovnávajte sa s ostatnými ženami alebo ich tehotenstvami. Ak bojujete  sama so sebou, neznamená to, že ste zlý človek alebo že skončíte ako zlá mama. Nestrácajte na vašom psychickom zdraví ešte viac.  Motivačné prejavy v zrkadle nemusia byť vašou šálkou čaju, ale pozitívne myšlienky pomôžu získať vyváženejší pohľad na seba ako na budúcu matku. 

Čo by ste mali vedieť o depresii v tehotenstve
Ohodnoťte příspěvek
rostlinne-proteiny-728x90-1494259097.jpg